"Do you want to work for a small or large company and why?"
This all depends on what size company you are interviewing for. Usually, large companies will not ask this question. But if they do, make sure you mention you want to work for a large company because of the resources, the training, and other things you can think of. More likely, a smaller company will ask you this wondering why you would choose a small company. The best way to answer this question is to first think about what a small company can provide over a big company. The most significant advantage of working for a small company is having the opportunity to work on a variety of tasks.
"I want to work for a large company because there are different opportunities within the company. I also feel a larger company provides better training. Finally, a larger company already has key processes in place to provide employees tools to work efficiently."
"I worked for a small company for a year and missed out on a lot of benefits a larger company provides such as training, structured work environment, and a wider variety of work. So I want to work for a large company."
"I want to work for a small company because I feel I'll have more opportunities to gain valuable experience. I know some friends in large companies and they have specific roles that limit what they're capable of doing. I'm hoping that a small company will have more variety and challenges for each employee."
This is pretty short but to the point. It displays wanting to learn and an eagerness to try a variety of things.
"Vuoi lavorare per una piccola o grande azienda e perché?"
Tutto questo dipende dalle dimensioni dell'azienda si sta intervistando per. Di solito, le grandi aziende non fare questa domanda. Ma se lo fanno, assicuratevi di menzionare che si desidera lavorare per una grande azienda a causa delle risorse, la formazione, e altre cose si può pensare. Più probabilmente, una società più piccola ti chiederà questo chiedendo perché si dovrebbe scegliere una piccola azienda. Il modo migliore per rispondere a questa domanda è quello di pensare prima a cosa una piccola azienda in grado di fornire più di una grande azienda. Il vantaggio più significativo di lavorare per una piccola azienda è avere l'opportunità di lavorare su una varietà di compiti.
"Voglio lavorare per una grande azienda, perché ci sono diverse opportunità all'interno della società. Sento anche una grande azienda fornisce una migliore formazione. Infine, una grande azienda dispone già di processi chiave in luogo di fornire strumenti ai dipendenti di lavorare in modo efficiente."
"Ho lavorato per una piccola azienda per un anno e perso su un sacco di vantaggi di una grande azienda fornisce, come la formazione, l'ambiente di lavoro strutturato, e di una più ampia varietà di lavori. Quindi voglio lavorare per una grande azienda."
"Voglio lavorare per una piccola azienda, perché sento che dovrò più opportunità di acquisire una preziosa esperienza. So che alcuni amici nelle grandi aziende e hanno ruoli specifici che limitano cosa sono capaci di fare. Spero che una piccola azienda avrà più varietà e sfide per ogni dipendente ".
Questo è piuttosto breve, ma al punto. Esso mostra che vogliono imparare e il desiderio di provare una varietà di cose.
Nessun commento:
Posta un commento