Etichette

martedì 22 ottobre 2013

TELL ME ABOUT A TIME YOU MADE A POOR DECISION

Tell me about a time you made a poor decision.

"Tell me about a time you made a poor decision."

This question is similar to the mistake question. So first, let's think about what lesson we want to learn. A common mistake is when people make assumptions. I'll give an example where a poor decision was made due to making a bad assumption. The answer will also include what was learned and how the poor decision was used as a tool to become a better worker.

Short Answer

"When I was doing an audit for a small company, there was a problem with one of the accounts. I tried to contact the company to ask questions, but they were not there. I made the decision to keep looking for the answer. Four hours later, they returned my call and I realized it was a simple typo. I wasted 4 hours of my day. In this case, I was too sensitive about detail. So I learned how not to be so detailed and picky."

Long Answer

"In my first month working at Tiffany's selling jewelry, I made a poor decision by making an assumption. A person buying an engagement diamond wanted to see some rings. It's not polite to immediately ask for a price range, so I showed the person a variety of rings. He pointed to a ring that was about twelve thousand dollars. The diamond ring he pointed to was one of the more expensive ones I showed him. Eager to sell him the ring, I explained the quality of the ring, explained our satisfaction guarantee policy to him, and made sure he was comfortable with making a purchase at Tiffany's. He bought the ring, and I thought I made a great sell. However, it turns out that on my day off, he came in and exchanged the ring for one that was twenty five thousand dollars. It was one of the rings that I didn't show him. So basically, I made a bad decision on selling him what he first pointed out instead of showing him more options. I assumed that the initial ring he selected was the price range he was looking for. I never made that mistake again and I learned that I shouldn't assume so much."

This example is geared towards sales, but like I said earlier, make sure to clearly explain the situation, identify the decisions, explain why it was a bad decision, and most importantly what you learned by making a poor decision.



Raccontami una volta che hai fatto una decisione sbagliata.

"Raccontami una volta che hai fatto una decisione sbagliata."

Questa domanda è simile alla domanda errore. Quindi, in primo luogo, pensiamo a quello che lezione vogliamo imparare. Un errore comune è quando le persone fanno supposizioni. Faccio un esempio in cui una decisione sbagliata è stata fatta a causa di fare una brutta ipotesi. La risposta comprenderà anche quanto appreso e come il povero decisione è stata utilizzata come strumento per diventare un lavoratore migliore.

Risposta breve

"Quando stavo facendo un controllo per una piccola azienda, c'è stato un problema con uno degli account. Ho provato a contattare l'azienda a fare domande, ma non erano lì. Ho preso la decisione di continuare a cercare la risposta. Quattro ore dopo, sono tornati la mia chiamata e ho capito che era un semplice errore di battitura. Ho sprecato 4 ore della mia giornata. In questo caso, ero troppo sensibile su dettagli. Così ho imparato a non essere così dettagliato e schizzinosi. "

Lunga risposta

"Nel mio primo mese di lavoro al box vendita di Tiffany, ho preso una decisione sbagliata di fare ipotesi. Una persona che compra un diamante di fidanzamento voleva vedere alcuni anelli. Non è educato a chiedere immediatamente per una fascia di prezzo, per cui ho fatto vedere la persona a varietà di anelli. Indicò un anello che era di circa dodicimila dollari. L'anello di diamanti indicò era uno di quelli più costosi gli ho mostrato. Desideroso di vendergli l'anello, ho spiegato la qualità del ring, ha spiegato il nostro soddisfazione politica di garanzia a lui, e fatto in modo che stesse bene con fare un acquisto da Tiffany. Ha comprato l'anello, e ho pensato che ho fatto un ottimo sell. Tuttavia, si scopre che nel mio giorno libero, lui entrò e scambiato il Anello per uno che era di venti cinquemila dollari. Era uno degli anelli che io non gli ho mostrato. Quindi, in pratica, ho preso una decisione sbagliata su di lui vendendo quello che ha innanzitutto sottolineato invece di mostrare lo più opzioni. ho pensato che l'anello iniziale ha scelto era la fascia di prezzo che stava cercando. ho mai fatto lo stesso errore e ho imparato che non devo assumere così tanto ".

Questo esempio è orientata verso le vendite, ma come ho detto prima, assicuratevi di spiegare chiaramente la situazione, identificare le decisioni, spiegare perché è stata una cattiva decisione, e per di più quello che hai imparato facendo una decisione sbagliata.

Nessun commento:

Posta un commento