Etichette

domenica 20 ottobre 2013

REPRIMANDING

Reprimanding

Finally, when you have an employee that is doing something wrong such as being late, turning in a project late, or not performing well, it is your responsibility to let them know.

If someone is always late, then you don't have to ask for an excuse. If it was one time, then it is ok, but if they are constantly late, there is no excuse for it.

"You have been late for work on a regular basis. You better start coming to work on time."

"This is your third warning. If you are late for work again, we will have to take more serious action on you. Is that understood?"

"Being late for work once in a while is understandable. But there is no excuse to be coming in to work late every day. You better start coming in on time."

When a direct doesn't turn in a project, it's a pretty serious no-no. I would definitely be upset, but as a good manager, I wouldn't accuse the employee without giving them a chance to explain. Here is an example.

"The report was due last Friday. What's going on?"

This is more like a trap question. Unless it is a life or death situation, the excuse shouldn't be good enough. Here is a generic excuse.

"I was working on three other assignments. I just couldn't finish them all."

This is not a good excuse, so you can start reprimanding the employee. You gave them a chance to explain, and since the excuse wasn't good enough, you can basically, 'let them have it.'

"If you were not going to finish on time, at least you could have let me know. Regardless, you knew how important this project was and you knew about the due date. What am I going to do with you?"

"You should have at least told me that you wouldn't be able to finish. Then I could have asked Mary to finish it. This is very irresponsible of you. Is this going to be a continual problem in future projects?"


Rimproverare

Infine, quando si dispone di un dipendente che sta facendo qualcosa di sbagliato, come essere in ritardo, trasformando in un progetto in ritardo, o non funziona bene, è vostra responsabilità di far loro sapere.

Se qualcuno è sempre in ritardo, quindi non c'è bisogno di chiedere scusa. Se era una volta, allora è ok, ma se sono costantemente in ritardo, non ci sono scuse per questo.

"Sei stato in ritardo per il lavoro su una base regolare. Meglio che cominci a venire a lavorare in tempo."

"Questo è il tuo terzo avvertimento. Se siete in ritardo per il lavoro ancora una volta, dovremo prendere provvedimenti più gravi su di voi. È chiaro?"

"Essere in ritardo per il lavoro una volta ogni tanto è comprensibile., Ma non vi è alcuna scusa per venire a lavorare fino a tardi ogni giorno. È meglio iniziare in arrivo in tempo."

Quando una diretta non gira in un progetto, è un piuttosto grave no-no. Mi sarebbe sicuramente sconvolto, ma come un buon manager, non vorrei accusare il dipendente senza dare loro la possibilità di spiegare. Ecco un esempio.

"Il rapporto è dovuto lo scorso Venerdì. Che succede?"

Questo è più come una domanda trappola. A meno che non si tratta di una situazione di vita o di morte, la scusa non dovrebbe essere abbastanza buono. Ecco una scusa generica.

"Stavo lavorando su altri tre incarichi. Ho appena non poteva finire tutti."

Questa non è una buona scusa, in modo da poter iniziare a rimproverare il dipendente. Hai dato loro la possibilità di spiegare, e dal momento che la scusa non era abbastanza buono, si può sostanzialmente, 'fatevi sentire.'

"Se non si dovesse andare a finire in tempo, almeno avresti potuto farmi sapere. Indipendentemente da ciò, si sapeva quanto sia importante questo progetto era e si sapeva circa la data di scadenza. Cosa devo fare con te?"

"Avresti dovuto almeno mi ha detto che non si sarebbe in grado di finire. Poi ho potuto chiedere a Maria di finirlo. Ciò è molto irresponsabile di voi. 'Questo sarà un problema continuo in progetti futuri?"

Nessun commento:

Posta un commento