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venerdì 18 ottobre 2013

A LITTLE LATE


A Little Late

When you work for a company, there are times when you are late or you can't make it to a meeting. Sometimes you are sick, or sometimes you are stuck in traffic. We will study sentences you need to know to say why you are late or can't make it to work.

Late

Some jobs require you to 'punch in' when you get to work. 'Punching in' keeps track of how long you worked. Many hourly jobs use this system. But if you are a salary person and do not have to 'punch in', then you have more flexibility. Let's say you are going to be five minutes late. If you have your own office, then nobody will know. But if you work in a setting where your boss sees you coming in, then you will need an excuse. We'll cover everything about being late here.

Five minutes late

If you are going to be just a little late, then you don't need to call in. However, you will need to tell them why you are late when you get in the office. Here are some examples.

"Sorry I'm late. Traffic was unusually bad today."
"I apologize for being late. I had to drop off my wife at work. It took longer than I thought."
"I had a dentist appointment this morning and it was longer than I expected."
"I'm sorry for being late. I got stuck in every light this morning."

If you are the boss, then you might want to ask why your employee is late. Let's see some of these sentences.

"Running late this morning?"
"What held you up this morning?"
"Do you have a reason for being late?"
"Why are you late?"

A boss or manager will not be too upset if you are late only once or very rarely. But if this is a constant habit, they might be a little more upset.

"You have been late three times in the last two weeks. Is this going to be a continual problem?"
"Your tardiness is getting out of hand. You had better start managing your morning time better."
"I expect you to be at your desk at eight o'clock. Do you have a problem with this?"

If you hear one of these statements, then you better say something that will calm the boss down. Also, you shouldn't let this happen again so tell him or her it won't happen again.

"I am terribly sorry. It won't happen again."
"I had a lot of recent changes at home, but it's all taken care of. I will not be late again."
"I'm really sorry. It's been one of those weeks. It won't happen again."


Un po 'in ritardo

Quando si lavora per una società, ci sono momenti in cui si è in ritardo o non si può fare a una riunione. A volte si è malati, o, talvolta, si sono bloccati nel traffico. Studieremo frasi che dovete sapere di dire perché si è in ritardo o non può farlo funzionare.

Tardo

Alcuni lavori richiedono di 'pugno', quando si arriva a lavorare. 'Punching in' tiene traccia di quanto tempo hai lavorato. Molti posti di lavoro ogni ora utilizzano questo sistema. Ma se sei una persona stipendio e non c'è bisogno di 'pugno', allora si ha una maggiore flessibilità. Diciamo che si sta andando ad essere in ritardo di cinque minuti. Se avete il vostro ufficio, allora nessuno saprà. Ma se si lavora in un ambiente dove il tuo capo ti vede entrare, allora avrete bisogno di una scusa. Parleremo di tutto di essere in ritardo qui.

Cinque minuti di ritardo

Se avete intenzione di essere solo un po 'in ritardo, quindi non c'è bisogno di chiamare in Tuttavia, è necessario dire loro perché si è in ritardo, quando si arriva in ufficio. Ecco alcuni esempi.

"Scusate il ritardo. Traffico era insolitamente male oggi."
"Mi scuso per il ritardo. Ho dovuto lasciare mia moglie al lavoro. Ci sono voluti più di quanto pensassi."
"Ho avuto un appuntamento dal dentista questa mattina ed è stato più lungo di quanto mi aspettassi."
"Mi dispiace per il ritardo. Sono rimasto bloccato in ogni luce di questa mattina."

Se tu sei il capo, allora si potrebbe desiderare di chiedere perché il vostro dipendente è in ritardo. Vediamo alcune di queste frasi.

"In ritardo questa mattina?"
"Che cosa ti ha tenuto questa mattina?"
"Avete un motivo per essere in ritardo?"
"Perché sei in ritardo?"

Un capo o manager non saranno troppo sconvolti se si è in ritardo solo una volta o molto raramente. Ma se questa è un'abitudine costante, potrebbero essere un po 'più sconvolto.

"Sei stato in ritardo tre volte nelle ultime due settimane. 'Questo sarà un problema continuo?"
"La lentezza sta sfuggendo di mano. Faresti meglio a cominciare a gestire il tuo tempo mattina meglio."
"Mi aspetto che tu sia alla scrivania alle otto. Avete un problema con questo?"

Se si sente una di queste affermazioni, allora è meglio dire qualcosa che calmerà il capo verso il basso. Inoltre, non si deve permettere che questo accada di nuovo così digli o lei che non accadrà di nuovo.

"Sono terribilmente dispiaciuto. Non succederà di nuovo."
"Ho avuto un sacco di recenti cambiamenti in casa, ma è tutto curato. Non sarò di nuovo in ritardo."
"Mi dispiace davvero. 'Stata una di quelle settimane. Non succederà di nuovo."

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